Tuesday 8 January 2013

child ker?

Second time aku pergi ke Perpustakaan Negara Malaysia di Jalan Tun Razak, sebelum nie aku pergi temani housemate aje, second time pergi atas tujuan nak carik bahan rujukan untuk subjek CTU , jenuh jugak aku mencari parkir di sekeliling PNM tak sangka pulak library nie besar gedegak. Sampai aku di PNM aku terus ke entrance yang korang tengok kat tepi jalan tue, aku disapa oleh guard " dik, bawak lattop yer, yup cik.. ok boleh masuk, tiba2 seorang lelaki datang, dia bertanya?" adik nak carik bahan apa yer, aku menjawab " saya nak carik bahan bertajuk tamadun Islam , owh, kalau macam tu adik kene pergi ke bangunan sebelah sana , naik tingkat tujuh yer..

5 minit jugak lah berjalan di situ , bohong sangat ,, tak de lah jauh sangat tapi disebabkan aku nie berjalan lenggang lenggok yer memang lambat lah nak sampai , mybe lumrah aku memang jalan berlenggang, semasa dalam lif aku pun tak terfikir pulak nak tengok rules di situ apatah lagi nak tengok floor by floor, rupanya rule die tak dibenarkan memakai selipar, yang aku nie simple timple sangat, hampir2 nak selekeh pakai t-shirt , n seliper aje, ala, bukannya nak pergi Midvalley mall, majlis besar pun, kekadang pergi klcc pun aku pakai seliper, dekat sangat dengan rumah aku,  macam dah rimas sangat, time kerja make up of course kene pakai nanti ade jugak yb yang tegur muka aku nie pucat lesi, n then dengan spartu yer.. kaki pun dah letih pakai heel, tu pasai bila nak keluar yang remeh2 nie, seliper ajer,

Lelebih pulak berceloteh, sampai jer di 7th floor , aku terus bukak lattop n then bukak link "my document" , aku suruh member yang carik bahan, member tegur, "kin, kau carik lah buku, alah kau nie, g lah carik incharges kat sini, terus aku bangun carik incharge di floor tersebut , kak, nak tanya boleh saya tengok fiksyen SPM, PMR dan UPSR .. "adik nak buat folio ke? eh, tak lah kak, nie IPT .. owh kalau macam tu adik kena pergi 8th floor , terus aku keluar pergi ke 8th floor . baru lah aku nampak budak2 grouping lebih kurang sebaya aku.. moral nya , Adakah abang tu ingatkan yang aku nie umur sekolah rendah .,. hahahha

No comments:

Post a Comment