Friday 8 February 2013

Rutin pagi dan petang

yuhuu..

Sejak dua menjak nie aku jadik pemalas. Kalau dulu malam-malam dah iron baju kurung excited nak pi keje.Kini , mood nak pi keje suram. :( .. Alarm bunyi pukul 5am tapi aku tapi aku snooze 4 minutes, konon pukul 5am awal lagi , 5.09am , bunyi lagi , konon nak kunci 5.30am pulak . namun tak sempat nak kunci . alih2 suara iqamat jemaah di surau . shocked ! tengok jam pukul 6.26am . bergegas mandi, gosok baju.,solat subuh . tak sempat nak baca yassin di pagi Jumaat . :'(

Hujan turun pukul 6.58am. Aku sibukkan diri membelit2 pakai selendang. Panaskan enjin kereta tak lama pun, Aku terus gerak. KL kalau ujan jame , tak ujan pun jame. lau nak elak dari jame jadikan queen in Malaysia , Awok jalan orang tabikk.. hahahaha.. SULK !

Mase kat federal highway memang jame di flight over, orang nak masuk kiri, yang motor yer pulak , selalunya aku memeng cut pergi jer ke kanan, n tekan minyak abis laju jer sebab nak kejar punch card WP satu . tapi hari nie aku nak ke kanan pun tak boleh last2 hati aku berlembut takpelah, dah alang2 nak dekat pukul 7.30am, nak kejar pun bahaya. so hari nie punch card aku merah untuk bulan Februari . sekian terima kasih .. :)





Bila petang jame jugak w/pun tak hujan . keje kat kampung lah jalan pun lengang jer. masuk keje pukul 7.30am aku nak bangun pukul 7am pun sempat . huhu :)

No comments:

Post a Comment