Wednesday 20 March 2013

Dilema seorang Anak Perempuan

Assalammualaikum , Salam Wednesday ..

Firstly, i'm appologized oleh kerana meluahkan pada belog sebaik2nya luahkan lah kepada Allah s.w.t . Niat saya cuma ingin berkongsi bersama rakan tentang permasalahan saya pada minggu ini. Dilema seorang anak perempuan kepada abah dan mak , dilema seorang pelajar kepada pensyarah ,

Hati yang sekian lama terbuku untuk balik kampung pada minggu ini terhenti sebab semalam lect bagi mesej pasal beliau adakan additional class MAT 112 . Kelas tersebut diadakan pada minggu ini , 24hb Mac malahan saya sangat rindukan kampung halaman . Hampir sebulan saya tidak jenguk ke kampung pasal sibuk dengan aktiviti , discussion , Last saya balik minggu CNY ,   sedihkan. Kalau korang jadik saya korang pilih yang mana?

Pertama : - 24hb Mac ade kelas tambahan Math , satu jam dikenakan bayaran RM10 . oleh kerana 4 jam so . totally RM 40 . ilmu dapat sedikit . persediaan untuk exam Math 5th April .

Kedua : - Kalau balik kampung, duit isi minyak dalam RM 40 and touch & go saya dah topup awal2 , so, tak perlu kot nak pikir pasal tol, dapat jumpa mak abah . and menjadi kebiasaan sejak zaman sekolah lagi sebelum exam pasti saya minta pada abah buatkan air yassin untuk saya .

Ketiga : - Jumaat balik kampung selepas kerja , datang senawang pickup my nephew Amsyar and then , balik serting sama dengan dia . ada lah teman . Sabtu pulak grak balik ke kl sebab Ahad ade kelas . Fair tak?

Prob : Mak cakap kalau nak balik sekejap jer tak perlu balik, mak gisau saya penat . haishhh .. Mak, anak mak nie rindukan mak .. pls faham ..

Ya Allah , tolong berikan yang terbaik dalam membuat keputusan untuk hambamu ini . <3




3 comments:

  1. Dik ekin, bila bekerja dan belajar dalam masa yg sama mmg ujian sgt berat...tp dik, itulah pahala besar yg ekin perolehi x seperti mcm org lain....harapkanlah doa dari ibu bapa ekin sebagai peneman tatkala ekin rindukan mereka...moga dik ekin berjaya suatu hari nanti...jgn lupakan umi Qaiser ilman ye dik... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup kakak, cabaran betul seorang pjj nie .. doakan yang terbaek .. tq umi jujue .. semoga Qaiser berjaya kelak .. amin..

      Delete
  2. Sbb mak paham la dye xbg blk kmpg...dye tau ank dye byk komitmen,dye cume xnk nyusah ank2 dye je..so skg nie ank2 la kena paham plak...insyallah lau dh berjaya t baru tahu ape maksud tersirat yg mak ckp tue..walhal dlm hati mak tue dye rindu sesangt kat ank dye dlm pade tue jgk mak telan je prasaan tue demi CITA2 & KEJAYAAN ank2 dye...

    ReplyDelete