Tuesday 6 March 2012

"Program Jom Masuk Kampung"

Assalammualaikum dear readers,

Kasihan kau miss blogg dapat tuan yang pemalas tak jengah2 pown kau!! Bila senang lupakan kau bila susah baru nak luahkan perasaan kat kau!Acececehh… Maklumlah tuan blogg baru balik dari bercuti di Parlimen Parit,Sebelum nie aku tak pernah dengar Parit nie di mana , sejak masuk Parlimen n then cuba untuk berjinak2 nak tau 222 kawasan Ahli Parlimen.. Baru aku tahu yang Parlimen Parit nie di Perak..Sebelum tue aku perkenalkan Ahli Parlimen iaitu Yang Berhormat Tuan Nizar Bin Zakaria,Barisan Nasional.. Nak tahu lebih lanjut pasal aktiviti aku di sana sebelum tu aku nak meluahkan rasa tak puas hati pada seorang perempuan nie..Aku tak tahu lah apa pasal yang dye sakit hati sangat dengan aku..U’ll nak tahu.? Dye tak puas hati sebab ade somebody rapat dengan aku .. dye jeles!! Sedangkan pakwe dye ade sama..Dye kata aku GEDIX!! Suke ati aku lah.. Aku tak usik pown pakwe kau!! Dye siap update status pasal aku.. Dye burukkan aku!! Dye cakap aku nie tamak!! Lau boleh sume laki aku nak!! Apa hal kau!! Somebody tue memang nak rapat dengan aku.. tapi dicantas!! Maaflah gurL!! Aku nie bukan heran pown gan laki tue.. dye yang nak mendekati aku..Aku memang ade pakwe tapi tak bermakna aku tak boleh berkawan dengan lelaki lain..

Seriusly, aku jujur gan korang.. aku berani mati update blog untuk cerita pasal hal nie..Somebody, member aku! Dye sudi untuk berkawan dengan aku..kekadang aku share cerita dengan dye, dye paham aku..Pergi ke sana berkonvoi,mybe nak masuk kampong kan..nama pown “Program Masok Kampong” 2 buah van dan 2 buah kereta, somebody bawak kereta.. Mulanya aku naik van, lepas tu somebody ajak aku naik dengan dye..bukan aku berdua tapi ade lagi member lain..yang kau nak kecoh sangat kenapa? Sampai di homestay aku dapat bilik besar, dye n de geng dapat bilik kecik,geng dye mintak kebenaran kpd aku utk tukar, kau ingat aku nak bagi?? Sorilah beb!! Tu salah satu dye nak marah..dari hari pertama dye menunjukkan mata yang sangat tidak senang dengan aku..Ade aku heran!!Dye berdendam siot!!Ahad..nak balik KL, aku naik kereta lagi dengan somebody,aku mintak tolong hantarkan sampai KB sebab nanti kalau drop kat Parlimen sape plak nak ambik aku!!BEB!! kalau aku nie ade kereta , ade orang yang nak tolong jemput aku, aku pown tak hingin lah nak tumpang somebody tu.. Aku anggap dye kawan tak lebih dari itu..Dye bantu aku..Aku berterima kasih kepada dye…so, yang kau nak jeles sgt kenapa?? Uhh!! Hari nie pecah rekod!! Dye marah tahap gaban sampaikan dye remove aku khendaknya!! Sekian, Off de story!!

Uhhh~!! Menarik nafas dahulu sebelum aku teruskan cerita aku…

JUMAAT




SABTU

08:00 AM – Majlis Ramah Mesra dan Gotong-Royong Menembak Musuh Tanaman Bersama Rombongan Pegawai-Pegawai dan Staf-Staf Parlimen Malaysia di Kg. Parit 6.






12:00 PM – Program Lawatan ke Pusat Pemeliharaan Tuntung, Bota Kanan Bersama Pegawai-Pegawai dan Staf-Staf Parlimen Malaysia di Kompleks Tuntung Bota Kanan, Perak.





03:00 PM – Majlis Ramah Mesra dan Bermain Paint Ball Bersama Pegawai-Pegawai dan Staf-Staf Parlimen Malaysia di Kg. Nasaruddin.




04:00 PM – Menziarahi Kematian di Kampung Tanjung Medan.

06:00 PM – Menghadiri Majlis Ramah Mesra dan Bermain Bola Tampar di Felcra Nasaruddin.




09:00 PM – Majlis Ramah Mesra dan Malam Kebudayaan Bersama Pegawai-Pegawai dan Staf-Staf Parlimen Malaysia serta Masyarakat Orang Asli Tumbuh Hangat di Perkampungan Orang Asli Tumbuh Hangat, Suak Padi.




11:00 PM – Menghadiri Majlis Ramah Mesra dan Kenduri di Gelung Pepuyu.. 4hb March ain's birthday.. she's celebrate birthday was suprises !! happy bfday ain .. luv u, i copy paste your status di fb .. huhuhu~

Alhamdulillah..YA ALLAH..kerana diberi peluang bernafas.. umurku sudah menjangkau 22 tahun n moga menjd lbh matang..Ya Allah..pjgkn la umurku,berikanla kesihatan yg baik,jdkn la ak dikalangan owg yg penyabar supaya ak sbr n kuat menghdpi dugaanMu.Ya Allah..hindarkn la diriku dr ade perasaan hasad dengki,busuk hati yg bole merosakkn hati,akal dan imanku..semoga ak berjaya didunia dan akhirat...Amin..


AHAD


mOOODD mau pulang ke kelumpur.. yahOOOoo!!






4 comments:

  1. best la dapek jumpo sedaro asli
    hahahaa...... :)

    ReplyDelete
  2. memang best dear.. experiences it's important in my life, dripada x penah masok bendang lari2, kejar burung.. kene selut lumpur, kene pacat.. pahit manis,,1st time tgok khidupan org asli mcm ne kan... alhamdulillah sy sgt hargai nyer..

    ReplyDelete
  3. best mmg best tp blik je KL penuh dgn gosip2 liar nie he3.......

    ReplyDelete
  4. tau takpe.. tp naseb baik kamu seorang teman yg sudi untuk sy luahkan perasaan.. gosip sampaikan ade orang sanggup unfrend dgn sy..hahaha

    ReplyDelete