Sunday 11 March 2012


Salam Super Sunday guys..

Salam berblogging,
Salam berfacebooking,
Salam bertweeting,
Salam bertaggeding,
Salam Berskype’ing’ ,
Dan
Salam  1MALAYSIA…

Hye .. bodek nampak !!
Uhukk…
Korang..
Aku nak promote diri aku nie,!
Aku suke cantik, kalau boleyh setiap ari aku nak nampak kan diri aku nie cantek,
Aku suke bling2.. mak pown pelik, kenapa lah anak dara mak nie pelik..
Pelik tang mane?? Kalau dulu,
Mase zaman hingus2 pakai baju kurung rupo itu yolah..
Tapi sekarang, kalau boleyh semua benda nak bermanik…
WOW!! Manik !! i like !!
Bila dah zaman bekerja nie, tengok orang pakai baju berkelip2, berbling2 , pasti teringin..
Tapi.. beli kain helar murah, sbg contoh lah kan.. kalau betul tue maknayer aku tak tipu !
Contoh : Kain helar - RM45
               Upah jahit – RM60
               Upah Manik –RM 70 hingga 200

Depends pada seseorang tu lah kan nak bling2 nyer macam mane, kalau aku , aku lagi suke yang simple tapi nampak chantek dan menyerlah..so, aku buat keputusan aku cube nak belajar menjahit manic drpd kalangan akak2 kat opis nie, dan tahun lepas semasa bulan Ramadhan aktiviti kelab Wanita Parlimen mengadakan kelas manik, aku join.. now!! Aku dah pandai…
Pandai tu tak bermakna aku amik upah manik untuk baju orang.. coz aku tak berapa berani lagi..
Aku wat kat baju kurung aku sendiri..
Bila baju tu dah siap aku tambah lah manik..

Sebenarnya untung tau sape yg amik upah manik nie..
Bila aku pikir balik lah kan, kalau kite pandai carik kedai manik, boleyh runding harga gan tauke tue, sgt2 murah dye boleyh kasi.. pastu kiter upah buat jelah, sebab manik nie remeh sikit… sakit ow mata..!!
Lepas nie, aku akan cube nak berjinak2 untuk belajar menjahit baju .. senang.. tak payah amik upah luar, n tak payah pikir bila dah beli kain helar nak pikir sape tailor yer lah..
Dari situ kite dah boleyh saving untuk satu bulan dan bulan yang seterusnya...
Al-maklumlah bantu pendapatan suami.. aik?? suami.. hahahaha.. kikin sudah merepek

U’ll nak tgok hasil kerja aku.. jgn gelakkan tau.. *sigh



1st job - manik tabur


3rd job - manik ape2.main create jerk


ahahkzz
p/s : sebenarnyer ikut mood jugak.. huhu.. tapi korang jgn ikut mood aku pulak tau ~! peace ..

2 comments:

  1. mmg tip top la...untung buek bini nie hahahha :)

    ReplyDelete
  2. mudah2an bertuah siapa berbinikan sy.. dan bertuah jugak untuk kamu siapa bersuamikan kamu.. kamu terbaik.. !

    ReplyDelete