Thursday 19 January 2012

Limau Mandarin Memang Sedap :)

holla guys

Kalau kita sebut limau mandarin mesti kita akan kaitkan dengan sambutan tahun baru cina. Ini sebab setiap kali kedatangan tahun baru cina mesti ada banyak buah limau mandarin yang dijual dimana2 kedai sekalipun. Masa tu memang laku la buah limau ni.

Tetapi yang peliknya kenapa masa2 lain takde plak banyak limau mandarin ni dijual. Ada tu memang ada tapi tak banyak dijual. Yang ada limau biasa je. Limau biasa tu kekadang tak berapa manis. Buah limau mandarin ni yang bestnya, rasanya memang manis dan sedap.

Buah limau mandarin ni warnanya mesti kuning oren dan memang senang di kupas kulit nya. Rasa pun sedap dan enak. Kalau makan satu mesti nak rasa lagi. Aku kekadang dapat jugak buah ni percuma dari kawan2 cina atau pelajar2 aku yang berbangsa cina.Tadi baru jerk aku lepak kat Pejabat Setiausaha Dewan Negara Dato' Zamani, pA dye suruh aku ambik dalam kotak tue, aku ape lagi ambik lah, hihi,, orang dah bagi kan,,Aku pun tak bertanya plak di mana dye dapat,,

Apapun selamat mencari buah limau mandarin…. hehe


No comments:

Post a Comment