Wednesday 30 January 2013

Kami rindukan gelak ketawa ibu - Anak

Salam semua,

Tiada yang lebih menggembirakan hati seorang anak berbanding melihat ibunya kembali sembuh seperti sediakala. Itulah harapan seorang anak. Aku emphaty :(

"Semasa ibu dalam perjalanan pulang dan melalui jalan di hadapan rumah, sebuah motosikal yang ditunggang seorang remaja lelaki 15 tahun merempuh ibu dari arah belakang sehinggalah ibu terlantar sakit hingga ke hari ini, rintih seorang anak . " Aku berminat dengan sebuah artikel dalam Utusan Malaysia hari ini. Lantas aku menelefon mak menyatakan perkara demikian. Aku pernah dengar isteri kepada Ngadimon Abd. Rahman ni accident and then aku tak sangka pulak keadaan acik nie macam nie sekali.

Mase aku cerita pada mak, mak beritahu.. "larh, kau tak kenal ke? dulu kau ingat tak anak dia yang kecik sekali, masa dia kecik kau suka kawan dengan dia , kalau jumpa kat kenduri kau lah no satu cium budak tu, athirah nama dia .. " a'ah lah mak, baru ekin teringat bdk kecik tue, yelah, sekarang budak tu tingkatan 5.. Seingat aku mase dia lingkungan tabika mybe aku suke gan bdk comel, bila jumpe siap salam .. Bdk tue cute sangat . Dia pernah datang beraya rumah aku siap naik basikal, "Assalammualaikum akakkkkk" tergiang2 suara dia panggil.. Tak sangka dia dah besar .. Agak2 berapa erk jarak usia aku dengan dia. now, i'm 22nd , she 18th years old .. Aku rapat dengan dia tak berapa ingat time umur aku 10 tahun dia 7 tahun.. Sometimes dia ikut mak dia pergi surau, rajin lah jumpe,. Tapi sekarang kalau aku jumpa tak taulah athirah nie kenal lagi o tak.. Dia memang rapat dengan mak dia mybe anak2 yang lain dah besar, so. dia yang paling kecik. dia lah rajin ikut mak dia..

Nasib orang kan, tak sama dengan kita.. Kita ada mak yang sehat , dia tidak.. Sepatutnya usia dia macam nie, sibuk dalam berjuang untuk SPM .. Tapi dia tidak.. Time aku SPM dulu takde kekangan ape2 pun, Family ok, environment pun ok. tak dapat jugak cemerlang dalam SPM. Aku doakan adik athirah nie cemerlang berjaya dalam hidup, berkat menjaga ibu yang sakit ..

Kasihan ow, kemalangan ibunya menyebabkan sebahagian tempurung kepala terpaksa dibuang dan ibunya hanya mampu minum susu yang disalurkan menerusi tiub ke dalam perut ibunya, kata anak bongsu dari lapan beradik itu.

Orang soroting kenal family diorang dengan panggilan "wak seratus" mybe lah..




note : sumber daripada Utusan Malaysia bertarikh 30th January 2013  page 28

1 comment:

  1. ya allah...kenal sgt dgn acik nie
    harap2 cepat la sembuh...

    ReplyDelete