Monday 27 February 2012

; saya tak matang ; rupanya

Assalammualaikum ..

Alhamdulillah blog cik syikin nie masih bernafas lagi..My luv follower encik sott dah bertanya.. "ari nie ade entry baru tak" WOW!! tak sangka kan.. blog aku yang merapu menyayah nie pown ade orang menunggu2..alah! sebenarnya nanti hasil daripada cerita aku nie pasti dye akan sakat aku.. dye taknak komen kat blog aku..tapi dye akan komen secara sakat yer semasa menelefon aku..itulah keje dye..selagi aku tak mengeluarkan kata2 "amboi" .. "uh" nak2 lagi kalau time berjumpa.. kalau tak sakat aku memang tak sah.. dye tunggu aku menjeling tajam baru dye senyap.. Itulah encik sott, suka menyakat aku..[belum letak tajuk lagi nie, create jerk dulu cerita] sebenarnya 1st time update blog waktu malam nie,sebab kat opis xde internet.. mybe Parlimen x bayar bil kot..haha(gelak jahat) early morning aku sampai ofis aku rase panas sangat..aik? apasal pulak nie? rupanya floor by floor aircond rosak..tak satu satu.. tu pasal lah encik sott menunggu cerita aku.. hahaha.. mesti bangga kan kalau encik sott baca nie.. acecehh..

Hari nie Isnin kan? minggu yang ke berapa yerk? ishh month end February..Zuhur tadi aku ke surau , ramai kakak nie menegur aku..semua yer nak tahu cerita lebih lanjut pasal aku kene rob..(yelah kan seminggu aku cuti tak g ke surau,maklumlah ALLAH bagi aku cuti rehat) aku tanya mane tau nie..ramai kecoh.. poyoz jerk.. takdelah ramai sangat..mybe orang yang mengenali aku kot..tak sangka ade jugak orang yang masih menyayangi aku kan.. yang take care aku.. bila orang dah tanya , aku ape lagi . cerita bagai nak rak.. tak ingat aku nie di surau.. aku pikir di kedai kopi jer kan..aku nie pantang orang ajak borak,compom sumer cerita aku bukak,last2 sekali akk ni (kak wanie) tanya ape cerita dengan your future hubby?? kak!! umur kin muda lagi lah.. eahh,, ye ke kau muda ! umor kau berape kin? ikin baru 21, tue pown bulan sepuloh nie genap 21 kak.. lahhh!! akk ingat kau dah 2oan nak ke arah gerbang perkahwinan.. muka matured giler! tapi perangai tak matang2 lagi..kak!!! (aku jawab)


u know what dulu pun encik sott pernah cakap sy nie muka dah matang, tapi perangai tak matang.. kantoi ~! encik sott bercinta dengan gurl tak matang !! tapi bukan encik sott sorang jer yang kata ade seteng2 juge... mana tak yer bergaya sakan macam umor 25tahun, tapi rupanya umor 20tahun..BIARLAH ~!!


  1. Biarlah saya tak matang, asalkan saya menyahut seruan Illahi, dan akur akan larangan-Nya
  2. Biarlah saya tak matang, saya mampu membuat ukiran lengkung pada bibir yang dipandang indah oleh setiap orang.
  3. Biarlah saya tak matang, saya mampu membuat hati ini gembira dengan sendiri. SAYA TAK GILA ! 
  4. Biarlah saya tak matang, saya mampu buat orang lain ketawa riang. Walaupun hanya dengan lawak bodoh sekalipun. Indahkanlah kehidupan daripada kemurungan yang durjana.
  5. Biarlah saya tak matang, saya mampu untuk berfikir baik buruknya sesuatu dalam kehidupan seharian. 
  6. Biarlah saya tak matang, saya tak buang sampah merata tempat. Walaupun secebis plastik gula-gula.
  7. Biarlah saya tak matang, saya tidak memandang remeh terhadap orang-orang yang susah.
  8. Biarlah saya tak matang, saya tak malu bertanya pada orang yang lebih matang walaupun dia berumur lebih muda daripada saya. 
  9. Biarlah saya tak matang, saya tak tergilakan akan teruna, saya tergila nak kahwin. Saya pilih yang halal, awak tau? 
  10. Biarlah saya tak matang, saya tak mengeluh ikut perintah Allah. Saya mengeluh melihat hamba-Nya begitu senang meninggalkan perintah-Nya.
  11. Biarlah saya tak matang, makan nasi, berak dalam tandas, mandi,pergi sekolah, pergi kerja, akhir bulan dapat gaji. Banyak perkara awak yang matang pernah buat, saya pun pernah buat. 
  12. Biarlah saya tak matang, setidaknya tak ada yang pandang saya ni orang yang serius dengan muka ketat tak mesra alam.
  13. Biarlah saya tak matang, setidaknya saya mampu berkawan dengan golongan mana je pun saya suka. 
  14. Biarlah saya tak matang, hidup ni sekali je. Bukan iras muka sahaja yang menggambarkan kematangan orang kan?
  15. Biarlah saya tak matang, janji teman lelaki tu tetap saya ada. heEHEEEE =p
Kah kah, ini antara 15 perkara sy kongsikan. Biarlah apa orang nak kata.Maaf encik sott kalau kamu terkecik hati atas kata2 cik syikin yang kurang matang nie.. kih kih kih, Hidup ni kita belajar dari kesilapan, kita belajar juga dari kematangan dalam hidup. Sejauh mana matang kita ni pun, tetap masih perlu belajar. Ilmu ni takkan habis walaupun laut tu digunakan sebagai dakwat untuk tulis segala ilmu yang ada ke dalam buku. ;)

No comments:

Post a Comment