Wednesday 15 February 2012

:: pOt Luck On Wednesday ::

Hai dear readers...

Bila dah hujung-hujung nie alamat nya makan pun dah tak lalu.. Pergi berjalan pun just hidu2 tapi tak beli.. Korang mesti tau2 kan ape maksud tersirat aku sebenar nya.. malas nak cakap lelebih.. nanti kantoi ar.. Bagi golongan yang bekerja macam aku nie mesti dah merasa susah senang.. Tapi kalau senang sesangat takut lupa pulak daratan.. kiranya cukup-cukup makan lah yer... okey lah di sini aku nak share satu cerita di pagi yang mulia ini.. Cadangan geng aku di ofis ni dari semalam lagi.. diorang nak masak nasik lemak..alahaii..bertambah naik lah jisim berat aku!! so, sorang2 kene lah bawak satu-persatu makanan.. kiranya masing2 ada tugas yelah.. siapa yang masak nasik yer.. masak lauk yer.. korang jangan tanya aku masak lauk ape yer.. sebab kalau aku masak .. alahai... sape lah yang sudi nak makan masakan aku nie.. u'll know awal-awal lagi aku dah surrender tak nak bawak lauk.. alih2 akk ofis aku suruh aku bawak timun jerk... itu pun dia dah bg warning kalau ko tak bawak timun siap ko!! hahaha... aku pun melawak.. kak,, timun tu ape? cucumber ikin tau lah~!! lalalala....

Semalam lepas aku balik dari ofis sempat lagi tu aku ke SOGO .. acecehhh... macam orang kaya shopping di SOGO... eahh?? ok what! shopping di SOGO ... kalau aku shopping di COLD Storage kang,Pavilion ke semata2 beli cucumber lagi korang mengumpat kang... hahaha.. sajer melawak.. sebenarnya aku g SOGO tu sebab dekat.. lagipun coaster Parlimen drop staff ke KL Sentral dan Masjid Jamek so alang2 tu aku ke SOGO lah beli barang sikit .. takpelah... kalau aku nak Chow Kit nak naik ape kan.. tak kan nak jalan sengsorang.. bahaya2... so.. tak mengapalah mahal sikit...

Bila dah sampai SOGO barang utama sebenarnya nak beli ialah 'cucumber' tapi bila dah ambil 'cucumber' aku terpandang junkfood , biscuit , itu ini ,, tang tu lah terfikir kena beli shower mandian, perfume cupboard lah.. teringat pulak mak ade pesan jangan lupa sebelum maghrib tu sembur lah ridset , so aku pun ambil lah 'Ridset' .. dah two item...and then.. aku berbisik lagi.. takkanlah nak bawak timun je nie..terpegang pulak 'chicken coctail sosej mushroom' .. wow!! sedapnya.. aku nak ambik lah, dia ade 3 perasa 'mushroom,cheese and blackpaper' selalu nyer aku akan ambik cheese tapi semalam aku ambik lah mushroom.. nak rase plak yang lain...another item aku nak rahsia kan daripada korang ... mesti korang cakap aku nie boros kan.. Ya ampun bukkk!!! tulah pompan.. kalau abah lah jalan gan aku tak de makna abah nak tunggu anak pompan dia nie...dah lah suka melencong...ahakzz... kantoi

Early morning aku bangun.. aku kunci jam pukul 6am pastu tiba2 aku terjaga pukul 5:07am .. teringat pulak cocktail sosej tu nak bawak ke ofis pagi nie.. aku dengan pantas yer bangun terus rebus sosej tersebut... punyer pemalas yer anak dare nie... hello... sosej yang cheese tue pun sedap kalau rebus tau sebab bila gigit sosej tu dapat lah nikmati cheese yer.. tapi mushroom nie pun okey jugak kalau rebus.. lagipun minyak2 nie tak elok.. hahaha... cholesterol !!!

jum! makan .. Lapar nie ~!






pssttt... bye dear frend... ^_*

No comments:

Post a Comment